Medžiaga, arba angliškai “material” yra esminė renderinamo objekto savybė, kuri nurodo kaip objektas atrodo spalvos, permatomumo, gruoblėtumo atspindžių, tekstūros ir kitomis prasmėmis. Tai gana plati sritis, su daugybe nustatymų bet kokioje sistemoje. To priežastis labai paprasta – tiksliai atkartoti realybę labai sunku.. Pradedantieji blenderio vartotojai dažniausiai pasitenkina spalvos nurodymu ir blizgumo pakeitimu, arba net tai padaryti užmirštama. Todėl pradedančiųjų darbus labai lengva atpažinti 🙂 Kad nereikėtų ilgai ir nuobodžiai žaisti stūmtraukį su medžiagų nustatmais internete karts nuo karto sukuriami resursai dalintis jau sukurtomis medžiagomis. Kaip žinia kai kurie 3D paketai jau turi integruotus medžiagų rinkinius, dėja, blenderyje tokie resursai tik išoriniai. Bet, mokant jais naudotis, tai visai ne problema. Read more…
Anksčiau apžvelgiau bendresnes sąsajos ypatybes, kaip erdves ir scenas, tačiau nesigilinau į tai, kas darosi jų viduje. Čia bandysiu išskirti pagrindinius paprasčiausių ir mažiausių, tačiau dažniausiai naudojamų valdymo elementų (controls) tipus. Read more…
Kaskart pasileidžiant blender’iui mes visi matome įžanginį piešinėlį, taip vadinamą “Splashscreen”, su versijos numeriu (kaip paskutinioje versijoje – orchidėjos, postintos net čia). Kas naudojo daugiau nei vieną blender versiją tikriausiai pastebėjo, kad skirtingose versijose įažanginis piešinėlis skirtingas. O ar kam kilo mintis iš kur tie įžanginiai dalykai atsiranda? Kiekvienas BlenderArtists gyventojas tai žino – juos sukuria bendruomenės nariai. Po to, artėjant naujai programos versijai tuos darbus, uždėtus ant atitinkamo šablono bendruomenės nariai deda į atitinkamą forumo giją, kad žmonės, prieš paleisdami naują programos laidą galėtu išsirinkti jai naują veidą. Tiems darbams keliami tik du reikalavimai – kad būtų įkomponuoti į šabloną nepanaudojant blender logo, ir savaime suprantama – darbas turi būti padarytas blender pagalba. Tik tiek. Ir kiekvienas, turintis už širdies griebiantį renderį gali bandyti suteikti naujam blenderiui veidą. Aš dar nebandžiau, bet bent kartą sudalyvauti tikrai reikės.
Forumo gija paskutinio konkurso 2.45 versijai
Suprantu, kad negausiems mano skaitytojams daug įdomiau būtų skaityti kokią modeliavimo pamoką, ar patarimus/eksperimentus apie medžiagas, bet dar turiu suplanavęs bent porą parašinėjimų apie vartotojo sąsajos ypatumus – bendrus grafinius elementus (controls) ir įrankių išdėstymą blenderyje. Ir, kai jau mokėsime naudotis sąsaja, šoksime į 3D erdvę ir stversime kokį nors objektą. Pažadu 🙂
BlenderArt magazine – žurnalas dedikuotas blenderiui. Nieko nekainuojantis, leidžiamas internete kelių blender bendruomenės narių iniciatyva. Kiekvienas žurnalo numeris dedikuotas atskirai temai. Spalio pirmąją išleistas naujas numeris, skirtas tekstūravimui ir su tuo susijusiems darbams. Kaip ir kituose numeriuose, prie žurnalo pridedami ir .blend failai, kad darant pamokų užduotis būtų galima „pačiupinėti“ kaip jie ištikro turi atrodyti. Šiame numeryje: kaip sukurti realistišką ugnį, tangentiniai „šeideriai“, tekstūrų siūlių pašalinimas, iš blenderio į kerkythea, kaip padaryti stogą. Aišku, žurnalas angliškai, bet tikiuosi informacija pravers. Beje, prieš kiekvieną numerį šis žurnalas skelbia „call for contents“, kuriame kviečiami visi rašyti straipsnius naujam numeriui. Taigi, kiekvienas gali prisidėti prie šio žurnalo kūrimo. Gero skaitymo!
Viena paprastesnių, bet tuo pačiu ir efektyvesnių blender’io sąsajos galimybių yra sluoksniai. Kai dirbate vienoje erdvėje ir, tarkime, modeliuojate objektą, susidedantį iš kelių dalių (sukomponuotą iš kelių objektų), labai nepatogu visą laiką matyti visas dalis vienu metu. Tokiu atveju didesnes objekto dalis reikėtų patalpinti į skirtingus sluoksnius, ir atitinkamą sluoksnį įsijungti tik tada, kada reikia.
Read more…