Nors blender.org oficialiai to dar nepaskelbė, tačiau po net penkių (!) kandidatų laidų pagaliau išleistas Blender 2.46. Tai laida, įkvėpta atviro filmo “Big Buck Bunny” (iš iliustracijos tai puikiai matyti). Nuo paskutinės, tai yra 2.45 laidos praėjo aštuoni mėnesiai. Šis Blender Foundation kūdikis turi visą aibę naujų galimybių, iš kurių labiau vertos paminėti:
- Naujai perrašyta ir smarkiai patobulinta dalelių (particles) sistema, įgalinanti sukurti tikroviškus plaukus/kailius, turinti papildomų fizikos simuliacijos galimybių (boids physics – dalelės gali elgtis pagal nustatytas taisykles)
- Mesh Deform Modifier – galimybė sudėtingą objektą deformuoti pagal kitą, dažniausiai mažo detalumo objektą. Tai įgalins tam tikrus objektus animuoti greičiau ir lengviau.
- Raytraced Soft Shadows – visi šešėliai natūraliai yra susiliejusiais pakraščiais, vieni mažiau, kiti daugiau. Imituoti tai nėra labai paprasta (ypač naudojant tokias technikas kaip raytracing), bet Blender jau tai gali. Žinoma, renderinimo greičio sąskaita, bet nebereikės vien dėl to rinktis kito renderinimo variklio.
- Sulieti atspindžiai (Glossy Reflection/Refraction), irgi renderio patobulinimas, įgalinantis sukurti realistiškesnes medžiagas.
Taip pat ir kiti renderio, animacijos patobulinimai, greitesnis Ambient Oclusion variantas, sequencer pakeitimai ir taip toliau. Visą sąrašą, kol nėra oficialaus laidos galimybių sąrašo galite rasti čia. Belieka tik jas išbandyti.
Kaip visada, didžiausi krūviai tenka serveriui, leidžiančiam jums parsisiųsti naujają laidą. Bandykite, bet nepiktnaudžiaukite parsisiuntimais, palikite ir kitiems 🙂 O bandydami laukime oficialaus pranešimo apie tai.
Atnaujinimas: oficialų naujų lailos galimybių sąrašą galite rasti čia.
Taip, išgirdote teisingai, bežiūrinėdamas blender.org pamačiau vieną naują “galimybių demonstraciją” (feature video) apie realaus laiko audinių (cloth) simuliaciją. Tai reiškia, kad nuo šiol nebereikės aklai spėlioti, bus galima lanksčių kūnų (softbody) nustatymus bandyti realiu laiku. Viską daug geriau iliustruoja pats filmukas.
Be to ši naujiena jau ir nuskambėjo blenderartists forume, siūlau pasiskaityti.
Neseniai BlenderArtists iškasiau tikrai šaunią svetainę, pavadintą “Blender 3D design course“. Šiame, kaip mokymo kursas organizuotame tinklalapyje rasite tikrai labai nemažai video pamokų įvairiausiomis temomis, taip pat PDF pamokų ir netgi užduočių atskiroms pamokoms (kaip normaliuose kursuoste). Norintys galės ne tik pasimokyti, bet ir pasipraktikuoti. Kiek bandžiau video pamokų – blender versijos svyruoja nuo 2.41 iki 2.45, bet labai specifiniai dalykai nėra apžvelgiami, tai šios versijos yra pats – tas. Patys autoriai teigia, kad pamokos pritaikytos 2.45 – paskutinei stabiliai versijai (šiai dienai). Video pamokos pateiktos dviem formatais – flash video ir real media.
Kaip priedą rasite studentų darbų pavyzdžių ir parsisiunčiamą Blender greitų klavišų sąrašą. Nors tinklalapio išvaizda ir neblizga, tačiau vieta tikrai verta apsilankymo. Beje, visa publikuojama medžiaga yra atvira ir gali būti laisvai platinama. Dėja, visa medžiaga angliškai.
Kaip pranešė blendernation, yra paskelbtos kelios svarbios datos, išvaduosiančios mus iš nežinomybės:
- Gegužės 17 arba 18-ą po keturių kandidatų pagaliau bus išleistas Blender 2.46
- Gegužės 20-ą dieną bus išsiųstas “Big Buck Bunny” DVD (iš anksto užsisakiusiems). Kažin, lietuvių tarpe yra jį užsisakiusių?
- To pačio mėnesio 30 arba 31-ą dieną
vėl krūvio neatlaikys download.blender.org serveris bus internete išleistas antrasis atviras filmas “Big Buck Bunny”!
Taigi, blender vartotojams ir juo besidomintiems gegužė – derliaus metas.