Archive

Archive for April, 2011

Renderio ateitis

April 28th, 2011 2 comments

Blender, kaip ir kiekvienas atviro kodo projektas, yra kuriamas visos bendruomenės, ir kiekvienas gali dalyvauti procese. Tuo pačiu kiekvienas projektas turi grupę žmonių, kurie į projektą įdeda ryškiai daugiau laiko ir pastangų nei kiti. Blender Institute, norėdami užtikrinti, kad esminiai darbai vyktų sklandžiai, buvo pasamdę keletą patyrusių programuotojų dirbti “pilnu etatu”, kai buvo perrašoma 2.5 versija ir kuriamas „Sintel“.
Vienas šių programuotojų, Brecht van Lommel, rašęs pakeitimus Blender Internal renderiui, vėliau nusprendė ieškoti naujų iššūkių ir įsidarbino kompanijoje, kuriančioje Octane render (visai įdomus renderis, beje). Tačiau dabar jis nusprendė sugrįžtį į Blender programuotojų gretas ir Blender Institute surado lėšų pasamdyti jį ilgesniam laikui, pilnu etatu. Visai galima atspėti, prie ko jis dirbs sugrįžęs, ar ne? 🙂  Planuose: perrašyti medžiagų ir šeiderių sistemą, padaryti ją valdomą nodes pagalba. Tuo pačiu ženkliai pagerinti integraciją su išoriniais renderiais, leidžiant jiems integruotis sukuriant savo nodes. Taip pat planuose tikras GI, fizika paremtas renderinimas. Tuo pačiu Brecht’as paskutinius kelis mėnesius dirbo prie naujo atviro kodo renderio „Cycles“, kuris šiuo metu veikia su smarkiai modifikuotu blenderiu. Atrodo tai.. puikiai:

Blender Internal dar kurį laiką bus tobulinamas, bet jo paskutinioji jau ne už kalnų, vistik tai morališkai senstelėjęs daiktas. Ar Cycles taps nauju BI – neaišku. Gal tiesiog vieną dieną pasileisime Blender’į ir iš kart turėsime visą puokštę renderių pasirinkimui: Lux, Mitsuba, Yafaray.. Ir visi jie bus valdomi nodes pagalba, ir sąsaja dėl to nesikeis. Skamba.. gražiai? 🙂 Daugiau informacijos apie artėjančius pasikeitimus galima rasti blenderio kodo tinklaraštyje.

Categories: Naujienos, Įdomybės Tags:

Pagaliau stabilūs: Blender 2.57

April 14th, 2011 No comments

Gūdžią 2007-ųjų žiemą Blender versijavimo sistemos (SVN) įrašuose pradėjo šmėžuoti panašaus pobūdžio komentarai:

————————————————————————
r12987 | ton | 2007-12-24 18:51:25 +0200 (Mon, 24 Dec 2007) | 4 lines

Initial branch for event-tool refactor project.
TaskForce Twopoint Five!

Nežinau, ar tai pats-pats pirmas komentas, minintis naujos eros pradžią, senesnio man surasti nepavyko. Būtent tada prasidėjo didelis ir drąsus projektas, kuris po trijų su trupučiu metų davė stabilų rezultatą: šiandien išleista pirmoji stabili 2.5x serijos blenderio versija: Blender 2.57. Read more…

Categories: Naujienos Tags:

Priedai: Loop Tools

April 7th, 2011 No comments

Viena iš įdomesnių 2.5x serijos Blenderio savybių yra priedai (Add-Ons). Jūs pasakysite 2.4x irgi turėjo visą aibę python kalba rašytų skriptų, kuriuos buvo galima paleisti tiesiai iš programos. Bet 2.5x tai veikia kiek kitaip – lanksčiau ir civilizuočiau. Priedų formatas standartizuotas, jie įjungiami ir išjungiami tam skirtame lange. O kas svarbiausia – dėka naujos vartotojo sąsajos architektūros jie turi galimybę labai glaudžiai integruotis į bendrą sąsają. Tai gali būti papildomas mygtukas įrankių (Tools) meniu, naujas objektas “Add->Mesh” pasirinkimuose ar net atskiras renderinimo varikliukas (render engine), pakeičiantis visą “Render settings” panelę. Mes po truputį bandysime apžvelgti priedų naudojimą ir įdomesnius jų egzempliorius. Read more…

Categories: Patarimai, Priedai Tags: