Ar žinojote, kad.. #2
Labai nepatogu išsirinkti tekstūrą naujai medžiagai, kai matai tik failo vardą. Tačiau, jei spausdami ant “Load Image” mygtuko laikysite Ctrl – vietoj įparstinio atsidarys peržiūrai pritaikytas failų sąrašas (su “thumbnails”). Ši funkcija buvo paslėpta nuo paprastų vartotojų, nes Blender kūrėjai mano, jog jai dar trūksta stabilumo. Turėkite tai mintyje.
—
Blenderyje objektai pažymimi dešiniu pelės klavišu. Tačiau kartais vienoje vietoje būna daug smulkių objektų, ir norint išsirinkti norimą gali prireikti kelių ar keliolikos pažymėjimų. Tai labai palengvina Alt klavišas. Laikant Alt ir spaudžiant dešinį pelės klavišą gausite meniu, iš kurio galėsite pasirinkti norimą objektą pagal vardą. Tuo pačiu rekomenduojame atskiriems objektams visada suteikti prasmingus vardus 🙂
—
Kaip jau tikriausiai žinojote Ctrl+NumPad0 parodo vaizdą iš tuo metu pažymėtos kameros ir padaro ją aktyvia. Bet ar žinojote, kad tai veikia ir kitiems objektams, pavyzdžiui “Spot” tipo lempoms. Labai patogu taip nustatinėti jų kryptį. Be to, aktyviam objektui veikia ir anksčiau minėtas “Fly mode“, kai paspaudus Shift+F objektas “skraido” erdvėje. Tik neužmirkite, kad padarius kitą objektą aktyviu, paspaudus NumPad0 bus renderinama iš jo perspektyvos, o ne kameros. Tiesą pasakius, padarius kitą objektą aktyviu kamera netgi nėra būtina.
Šaunūs, bei naudingi pastebėjimai, tik būtų įdomu sužinoti kokioj operacinės sistemoj jie buvo atlikti. Klausiu dėl pvz, Ubuntu.
Konkrečiai šie patarimai buvo bandyti ant Windows platformos, su Blender 2.48. Jei kas nors neveikia su ubuntu – rašyk, patikrinsim. Paprastai daugiausiai konfliktų būna su Mac OS X, ten globalūs greiti klavišai persidengia.
tarkim žymėjimas su Alt klavišu ir pelės dešiniu, ubuntuose gnome Alt’a naudoja savo paskirčiai jei žinai alternatyva butu šaunu sužinot.
Dėl Ubuntu, tai šitie patarimai ne visi veikia, tarkim žymėjimas su Alt. 🙂