Optimalus
Kiekvienas dirbęs su 3D žino tą laiką, kada baigus modeliavimą, tekstūravimą ir kompoziciją tenka sėdėti ir laukti, kol eilutė po eilutės ar kvadratas po kvadrato dėliojasi sukurtas vaizdas. Dėja, pasistengus su efektais, scenos detalėmis ar kitaip apsunkinus darbą procesoriui to rezultato gali tekti laukti laaaabai ilgai. Todėl 3D ir yra viena kompiuterio panaudojimo sričių, kurioje akivaizdžiai matosi, kokie dar silpni kompiuteriai šiais laikais.
Bet mes turime gerų naujienų. Kuo skiriasi blenderis nuo didžiosios dalies 3D paketų? Taip, jis nemokamas ir atviro kodo programa. O kadangi kodas atviras – jį galima kompiliuoti! Kompiliuojant yra nustatomi procesoriaus optimizacijos parametrai. Kai kompiliuojama nežinant kokioje sistemoje programa bus leidžiama, nustatomas toks optimizacijų lygis, kuris leidžia programai veikti visuose procesoriuose ar bent didžiojoje daugumoje. Dažniausiai tai būna pentium tipo procesoriaus optimizacijos, ir tai neleidžia išnaudoti visų naujų procesorių galimybių. Blender galima sukompiliuoti optimaliai atitinkantį jūsų procesorių, išnaudojant visas galimybes (kaip SSE, SSE2 instrukcijas,ir t.t.). Negana to, jums nereikės patiems kompiliuoti (gana sudėtingas procesas) – tai jau kažkas padarė už jus ir padėjo atitinkamą versiją į graphicall.org. Kaip sako šios svetainės šūkis “Building for you” – “Kompiliuojame už jus”. Svetainėje galima rasti eksperimentines ir optimizuotas blender versijas. Tereikia pasirinkti platformą, ir surasti atitinkamą optimizuotą variantą. Pavyzdžiui, jei turite pentium4 ar naujesnį procesorių, reikia rinktis minimum SSE2 versiją ir renderinimo laikas tikrai sumažės 10-20%. Eksperimentinės versijos – tai dar netestuotas ir neišleistas blender, su kolkas kuriamomis galimybėmis. Jei norite anksčiau laiko pabandyti kuo mus pradžiugins sekanti versija – šis skyrelis jums. Tiesa, geriau pasilikti oficialią instaliaciją, už šių versijų stabilumą prisiimančių atsakomybę neatsirado 🙂 Bet man pačiam kiek teko naudotis optimizuotomis versijomis – bėdų nebuvo, o greičio skirtumas labai juntamas. Ypač gerai tai pasimato renderinant animaciją – kadras po kadro, nuo kiekvieno po sekundę kitą, žiūrėk jau pusvalandis ir sutaupytas.