Home > Pamokos > Vartotojo sąsaja 2: ekranai ir scenos

Vartotojo sąsaja 2: ekranai ir scenos

September 24th, 2007 Leave a comment Go to comments

Praeitoje dalyje apžvelgėme blender’io darbo erdvės valdymo galimybes. Tuo pačiu reikėtų paminėti darbinį failo formatą – .blend.

Blender’is darbiniame faile išsisaugo maksimalų kiekį informacijos kurio gali prireikti jį atidarant kitoje sistemoje. Blend faile be objektų, animacijos tekstūravimo taisyklių taip pat yra išsaugomas ir darbinės erdvės išdėstymas. Taigi, nesvarbu kokiame kompiuteryje atidarinėsite savo projektą, paletės ir erdvės bus išdėstytos lygiai taip pat, kaip buvo sukuriant failą (nebent nurodysite nekrauti vartotojo sąsajos nustatymų). Taip pat į .blend failą gali būti saugomos tekstūros, garso failai ir kiti scenoje naudojami dokumentai. Ši funkcija vadinasi “pack”, supakuoti papildomus duomenis į vieną ir tą patį failą. Bet apie šią funkciją plačiau atskirai.

Ekranų pasirinkimasĮsivaizduokite, kad dirbate su sudėtingu animacijos projektu. Šiam darbui reikia atlikti modeliavimo, tekstūravimo, kaulų struktūros derinimo ir animacijos darbus. Savaime suprantama, kad visiems šiems darbams viena darbo aplinka netiks, o perkonfigūruoti išdėstymą kiekvieną kartą yra varginantis ir beprasmis darbas. Tam blenderyje yra ekranai – Screens. Tai tiesiog skirtingi tos pačios aplinkos išdėstymai nekeičiant scenos turino. Pagal nutylėjimą yra sukurti penki ekranai: 1 – animacijai, 2 – modeliavimui, 3 – medžiagoms (meterial), 4 – video komponavimui (sequence) ir 5 – skriptinimui. Jie visi gerai apgalvoti ir gana patogūs. Be to, visada galima susikurti savo išdėstymą (“Add new” pagalba) ir išsaugoti faile arba blender nustatymuose.

Ekranai ir scenosJei Jūsų projektas susideda iš kelių atskirų failų, bet laikyti juos kaip failus yra nepatogu, nes dalis modelių ar kitų objektų yra naudojami keliuose iš failų, tada yra patogu naudoti scenas. Scena – tai lyg atskiras loginis failas tame pačiame fiziniame .blend faile. Dažniausiai ir nesusimastydami žmonės visada turi tik vieną sceną viename faile. Scenos tarpusavyje gali sietis pilnai, dalinai arba gali nesisieti. Sukurdami sceną Jūs pasirenkate – ar kursite naują tuščią sceną (Empty), kursite su tais pačiais objektais ir jų savybėmis (Link Objects) , tik objektais be transformacijų (Link ObjData) ar nauja scena bus esamos scenos kopija be ryšių į esamą sceną (Full Copy). Tokiu būdu, naudojant pvz. Link ObjData galima vienoje scenoje kurti objektus ir juos animuoti, o kitoje tuos pačius objektus naudoti statiniams kitaip sukomponuotiems vaizdams renderinti. Kiekviena scena naudoja bendrą erdvių išdėstymą, ir jis neprisiriša prie scenos. Tai reiškia, kad jei esate animavimo ekrane (Screen), tai pakeitus sceną ir pasikeitus objektams joje ekranas liks tas pats.

Scenos ir ekranai – naudingos ir lanksčios blender galimybės, tad naudinga apie jas žinoti ir pradedantiesiems vartotojams, kad su laiku jos būtų efektyviai panaudotos.

Categories: Pamokos Tags: