Home > Resursai > Medžiagos

Medžiagos

Open Material RepositoryMedžiaga, arba angliškai “material” yra esminė renderinamo objekto savybė, kuri nurodo kaip objektas atrodo spalvos, permatomumo, gruoblėtumo atspindžių, tekstūros ir kitomis prasmėmis. Tai gana plati sritis, su daugybe nustatymų bet kokioje sistemoje. To priežastis labai paprasta – tiksliai atkartoti realybę labai sunku.. Pradedantieji blenderio vartotojai dažniausiai pasitenkina spalvos nurodymu ir blizgumo pakeitimu, arba net tai padaryti užmirštama. Todėl pradedančiųjų darbus labai lengva atpažinti 🙂 Kad nereikėtų ilgai ir nuobodžiai žaisti stūmtraukį su medžiagų nustatmais internete karts nuo karto sukuriami resursai dalintis jau sukurtomis medžiagomis. Kaip žinia kai kurie 3D paketai jau turi integruotus medžiagų rinkinius, dėja, blenderyje tokie resursai tik išoriniai. Bet, mokant jais naudotis, tai visai ne problema.

Tinklalapis, arba resursas, kuris buvo priežastis šio įrašo atsiradimui vadinasi “Blender open material repository”. Tai viena iš keleto svetainių, leidžiančių parsisiųsti, vertinti ir įkelti savo medžiagas. Du dalykai joje labai patiko – medžiagos atvaizdavimas ir tinklalapio dizaino idėja, imituojanti blender sąsają (turėjau ir pats tokią idėją).

Medžiagos sukategorizuotos, galima rykiuoti pagal alfabetą, reitingą ir parsisiuntimų kiekį. O kas svarbiausia – galima neparsisiuntus peržiūrėti kaip medžiaga atrodo ant sferos, suzanos (blender beždžionėlės) ir specialaus objekto, pabrėžiančio kitas savybes (prapjauta sfera). Realistiškos medžiagos pažymėtos specialia ikona su raide “R”. Taipogi, galima palikti komentarą ypaž patikusiai ar nepatikusiai medžiagai. Savaime suprantama, kad medžiagų parsisiuntimas yra nemokamas. Norint įkelti savo medžiagą reikės susikurti vartotoją. Kelios man labiausiai patikusios medžiagos: mėlyni automobilio dažai, bronza (gerai atrodo custom) ir debesis.

Tikiuosi šis resursas padės jums sukurti geresnius renderius net ir nespėjus išmokti taikliai manipuliuoti medžiagų nustatymais. Be to vistiek neįmanoma išsiversti, bet be panikos – tai tiesiog ateina su laiku 🙂 O kas turite sukūrę, ar sukursite įdomesnę medžiagą – įkelkite, nepatingėkite, tokie resursai labai naudingi ir juk niekada nežinai kada prireiks pačiam. Juolab, kad medžiagų sankaupa nėra labai didelė šiuo metu.

Beje, sekančiame įraše tikiuosi iškloti trumpą pamokėlę, kaip parsisiuntus medžiagą .blend failo pavidalu įkelti ją į savo sceną ir sėkmingai priskirti objektui.

Categories: Resursai Tags:
  1. kliurka
    October 30th, 2007 at 22:23 | #1

    Aciu, nezinojau sio resurso

  2. October 30th, 2007 at 23:47 | #2

    Aha, aš irgi noriu pasidžiaugti tokiu sveiku entuziazmu. Beje, kai pamokų bus daug, o lankytojai ieškos jiems tuo metu rūpimų temų, gali pagalvoti apie blog’o kaip info-saugyklos perorganizavimą. Kaip kad bandžiau padaryti savo laisvų įrankių kolekcijoj ( http://www.dooo.domenas.net/atidarytuvas ). O man asmeniškai labiausiai rūpi, kaip pritaikyti blenderį architektūriniam modeliavimui ir/arba vizualizavimui.

  3. Setas
    November 3rd, 2007 at 21:56 | #3

    As esu labai dekingas sio saito autoriui uz toki entuziazma. Neseniai pradejau dirbti su “Blender” ir tikiuosi is sio saito autoriaus daug ismokti ir suzinoti naujoviu.

  4. Loist
    April 3rd, 2008 at 13:39 | #4

    Man sis puslapis tikrai patinka… nekantraudamas laukiu vis nauju ziniu is sio autoriaus. 😉

  1. No trackbacks yet.