Praeitoje dalyje apžvelgėme blender’io darbo erdvės valdymo galimybes. Tuo pačiu reikėtų paminėti darbinį failo formatą – .blend.
Blender’is darbiniame faile išsisaugo maksimalų kiekį informacijos kurio gali prireikti jį atidarant kitoje sistemoje. Blend faile be objektų, animacijos tekstūravimo taisyklių taip pat yra išsaugomas ir darbinės erdvės išdėstymas. Taigi, nesvarbu kokiame kompiuteryje atidarinėsite savo projektą, paletės ir erdvės bus išdėstytos lygiai taip pat, kaip buvo sukuriant failą (nebent nurodysite nekrauti vartotojo sąsajos nustatymų). Taip pat į .blend failą gali būti saugomos tekstūros, garso failai ir kiti scenoje naudojami dokumentai. Ši funkcija vadinasi “pack”, supakuoti papildomus duomenis į vieną ir tą patį failą. Bet apie šią funkciją plačiau atskirai. Read more…
Vakar blendernation paskelbė, kad jau oficialiai išleistas Blender 2.45. Kaip jau minėjau ankstesniame įraše – tai klaidų pataisymo (bugfix) laida. Taigi, naujas „splash“ piešinėlis, naujas versijos numeris, atsikratyta krūvos klaidų (kai kuriuos iš jų visai neatrodo nerimtos). Parsisiųsti šią versiją galite čia. O jei įdomu, kokios klaidos buvo ištaisytos – sąrašas čia. Šios versijos failai buvo download.blender.org dar kelias dienas prieš oficialų paskelbimą, laiku paskaitę blendernation jau spėjo viską ir išbandyti. Kaip žinia, visas tuntas naujų galimybių ir patobulinimų bus (tikriausiai sekančioje) 2.50 versijoje, kurios išleidimo datos dar neskelbiamos.
Turbūt kiekvienas žino, kas yra wiki. Tikriausiai pirma asociacija būtų wikipedija, laisvai redaguojama vieša ir nemokama enciklopedija. Wiki yra programinės įrangos tipas, kurio pagalba ir yra kuriamos tokios informacinės sistemos, kuriose kiekvienas vartotojas gali daryti pataisymus ar kurti naujus straipsnius.
Blender’is buvo dažnai kritikuojamas dėl dokumentacijos stokos. Jam tapus atviro kodo programa buvo susirūpinta šiuo klausimu. Reikėjo lengvai ir patogiai pasiekiamo vartotojo vadovo, reikėjo jį laiku papildyti ir pritaikyti naujoms versijoms, kurios pradėjo išeidinėti gana dažnai. Todėl atsirado wiki.blender.org. Dabar ten rasite bene didžiausią sankaupą oficialios dokumentacijos (vartotojo vadovą, kitų knygų), neoficialių pamokų sąrašus, python API pradžiamokslius ir pamokas ir dar daug visko.
Šioje svetainėje žmonės savo iniciatyva kuria blender wiki sistemos versijas kitomis kalbomis nei aglų, tačiau skyrelio “Lietuvių” kolkas nėra.. Gal augant lietuvos blender bendruomenei atsiras entuziastų, kurie užsiims tokiu darbu. O kolkas, jei kažkiek mokate anglų ar kitą kalbą, šis wiki Jums tikrai pravers.
Kai mokaisi ką nors kaip hobi, paprastai nežiūri į tai kaip į kažką svarbaus. O kai svarbumo nedaug – dingus įdomumui mažėja stimulas mokytis. Taip nutinka daugeliui hobistų, o blender vartotojai dažniausiai tuo užsiima kaip hobi. Labai geras būdas mokytis – atakuoti iššūkius. Pats pastebėjau, kad daugiausiai išmokau per įvairius kokursus – tiek kelis cgtalk.lt organizuotus, tiek blenderartists.org. Konkurso metu turi ne tik viziją, bet ir datą darbo pabaigimui (deadline’ą), kuri į darbą dedamas pastangas smarkiai padidina. Jei mokaisi darbo su blender, jau žinai pagrindinius darbo principus ir gali kažką sukurti, bet nežinai ką – sudalyvauk blenderartists weekend challenge (savaitgalio konkursas). Tai mini konkursėlis, vykstantis kas savaitę, savaitgaliais (argi ne patogu?). Kiekvienas konkursas turi savo temą, pagal kurią galima improvizuoti ir kurti iliustraciją. Nugalėtojas išrenkamas balsuojant forumo lankytojams. Tiesa, yra ir atskiras animacijos konkursas, tačiau animacijai reikia daugiau įgudžių ir dalyvių bei darbų ten būna kur kas mažiau. Prizas, kurį gausite laimėję šį konkursą – nauji blender įgūdžiai! Ir, jei darbas bus tikrai geras (o ne geriausias iš blogiausių), bus patalpintas į forumo galeriją. Beje, dėl konkurso dažnumo jis nėra ypatingai populiarus, todėl šansų laimėti turi ir vidutiniokai. Išbandykite!
Ką jūs darote, jei jums reikia specifinės blender pamokos, patarimo, sprendimo ar kitokios informacijos? Galima googlinti, galima naršyti BlenderArtists, galima klausti irc. O ar ne lengviau būtų naršyti bendrą resursų katalogą? Pasirodo toks yra, ir gan neblogai suręstas – tai blenderguide.org. Sukategorizuotos įvairaus plauko nuorodos į kelių lygių kategorijas – čia rasite pamokas, bendruomenes, resursus, programas, naujienas, konkursus ir net darbus. Jei kada ko pritrūks – pabandykite.
Blendernation šiandien pranešė, kad išleista antra “Release Candidate” blenderiui 2.45. Tai testavimui ir paskutinių klaidų išgaudymui skirta versija. Dažniausiai – paskutinė prieš išleidžiant stabilią laidą (jei neprireikia RC3). Dėja, į 2.45 buvo nuspręsta nedėti naujų galimybių ir palikti kaip “klaidų ištaisymo” laidą. Parsisiųsti pabandymui galite iš čia. Visi pakeitimai (ištaisytų klaidų sąrašas) blender.org svetainėje.
Kiekvienas dirbęs su 3D žino tą laiką, kada baigus modeliavimą, tekstūravimą ir kompoziciją tenka sėdėti ir laukti, kol eilutė po eilutės ar kvadratas po kvadrato dėliojasi sukurtas vaizdas. Dėja, pasistengus su efektais, scenos detalėmis ar kitaip apsunkinus darbą procesoriui to rezultato gali tekti laukti laaaabai ilgai. Todėl 3D ir yra viena kompiuterio panaudojimo sričių, kurioje akivaizdžiai matosi, kokie dar silpni kompiuteriai šiais laikais. Read more…