Artėjantis modeliavimo perversmas
Jokiu būdu nerekomenduoju užsikrėsti entuziazmu ir užmiršus dabartį gyventi vien artėjančiomis permainomis. Toks posakis tinka viskam, bet kalbant apie Blender – reikia naudoti dabartinę versiją ir mokytis, kurti su ja.
Tačiau viena ateinančios 2.50 versijos naujų galimybių apžvalga padarė įspūdį. Tai tikrai pakeis visą modeliavimo eigą. Seniems modeliavimo vilkams reikės keisti įpročius, o nauji vartotojai neįsivaizduos modeliavimo be tokių galimybių. Kalbu apie BMesh – naują būdą valdyti objektų (Mesh) duomenis, tai yra viršūnes, kraštines, paviršius (Faces) ir paviršių grandines (face/edge loops). Tai bus kitų programų naudojamų metodų analogas, leidžiantis naudoti paviršius (Faces), turinčius neribotą kiekį viršūnių ir kraštinių (NGons). Nežinantiems priminsiu – šiuo metu Blenderyje paviršius gali turėti tik 3 arba 4 viršūnes/kraštines. Dėl to, norint detalizuoti jau esančio objekto dalį reikia imtis įvairių triukų, kad naujos detalės gražiai įsilietų į esantį objektą, nesugriaunant paviršių grandinių. Ateinančioje versijoje tokios problemos nebebus. Tačiau tai nėra pagrindinis BMesh tikslas. Jis skirtas sukurti naują būdą saugoti ir keisti objekto savybes – viršūnių svorius, paviršių grandines, modifikatorius ir aišku pačius paviršius.
Viską detaliau pamatysite patys šiame ture (anglų kalba). Beje, šis vaizdo klipas susuktas žmogaus, kuris padarė keletą (aštuonis, jei tiksliau) paskutinių Blender 2.50 turų. Juos galite pamatyti Blenderlabrat (Michael Fox) tinklaraštyje.