Blenderis, kaip ir dauguma modernių programų palaiko multikalbiškumą. Tai reiškia – jo vartotojo sąsaja yra verčiama, ir išvertus galima pasikeisti bet kada, darbo metu. Šiuo metu yra keliolika kalbų, į kurias bandyta verstį blenderį, dėja, reta iš jų išversta pilnai. Bet nieko nuostabaus – juk norint išversti visą sąsają reikia išversti kelis ar net keliolika tūkstančių pranešimų..
Nesu nei donas, nei kichotas, todėl negalvoju išversti viso blenderio. Taipogi manau, kad vartotojo sąsajos pilnas išvertimas (mygtukai ir kiti sąsajos elementai) yra ne tik nereikalingas, bet ir kenksmingas. Tačiau yra vienas niuansas – pasirinkus kalbą blenderyje yra nurodoma ką ja versti – mygtukus, patarimus (tooltips) ir įrankių meniu (toolbox). Mano manymu naudingiausia būtų išversti tik patarimus (tooltips). Visa vartotojo sąsaja liks angliška, kas neatribos nuo pamokų ir kitokios medžiagos naudojimo anglų kalba, tačiau užmiršus (ar niekada nežinojus) ką daro vienas ar kitas mygtukas – galima pasiskaityti lietuvišką patarimą. Ką, skaitytojai, manote apie tokią idėją?
Tikriausiai visi pamenate pernai Blender foundation sukurtą pirmajį pasaulyje atvirą filmą “Elephants Dream“, kūrimo etape vadintą “project orange”. Mano manymu tai lygių neturinti trumpametražė animacija, aišku tarp filmų, kurtų su blender. Be to, tai tuo pačiu buvo ir neblogas pastūmėjimas pačio blender evoliucijoje: kuriant filmą blender buvo intensyviai tobulinamas, norint turėti geresnius įrankius filmui kurti. Bet įrašas ne apie tai. Filmas išleistas praeitą pavasarį, visi įvertinome meninius ir techninius jo aspektus, filmo kūrėjų komanda išsiskirstė. Bet projekto iniciatorius ir blender tėvas Ton Rosedaal nesėdi sudėjęs rankų, ir šiandien mes turime du naujus projektus: dar vieną atvirą filmą – project peach, ir atvirą žaidimą – project apricot. Read more…
Neseniai (nors ir pernai) BlenderNation pranešė, jog galima parsisiųsti visai neblogą pamoką apie tikslujį modeliavimą. Nors tiksliau gal tai reikėtų vadinti pamokų rinkiniu. Šis dokumentas paremtas jau ankčiau internete pasirodžiusia pamoka kaip sukurti guolį, kuri taip pat buvo sulaukusi susidomėjimo.
Tikslusis modeliavimas(precision modelling) nuo kitų modeliavimo rūšių skiriasi tuo, kad čia labai svarbu mato vienetai, figūrų tikslumas ir dažniausiai modeliai būna sudaryti iš didelio polygonų skaičius, nes neretai pagal šiuos modelius gaminamos realios detalės. Tiksliuoju modeliavimu taip pat galima pavadinti ir architektūros ar interjero modeliavimą, kada pasirenkamas norimas tikslumas ir jo laikomasi. Read more…