Home > Patarimai, Priedai > Priedai: Loop Tools

Priedai: Loop Tools

Viena iš įdomesnių 2.5x serijos Blenderio savybių yra priedai (Add-Ons). Jūs pasakysite 2.4x irgi turėjo visą aibę python kalba rašytų skriptų, kuriuos buvo galima paleisti tiesiai iš programos. Bet 2.5x tai veikia kiek kitaip – lanksčiau ir civilizuočiau. Priedų formatas standartizuotas, jie įjungiami ir išjungiami tam skirtame lange. O kas svarbiausia – dėka naujos vartotojo sąsajos architektūros jie turi galimybę labai glaudžiai integruotis į bendrą sąsają. Tai gali būti papildomas mygtukas įrankių (Tools) meniu, naujas objektas “Add->Mesh” pasirinkimuose ar net atskiras renderinimo varikliukas (render engine), pakeičiantis visą “Render settings” panelę. Mes po truputį bandysime apžvelgti priedų naudojimą ir įdomesnius jų egzempliorius.

Kaip įdiegti ir įjungti priedą

Tai gana paprasta. Priedas paprastai yra vienas failas su plėtiniu .py. Sudėtingesni priedai gali būti sudaryti iš kelių failų, tada jie saugomi atskirame aplanke. Norėdami įdiegti naują priedą, failą ar aplanką nukopijuokite į:

[blender_katalogas]/2.56/scripts/addons/

Šiuo atveju 2.56 yra versijos numeris, ir ateityje tai gali būti 2.57 ir t.t. Įdiegiamose Blender versijose šis aplankas gali būti atskiras kiekvienam vartotojui, tada kelias priklausytų nuo operacinės sistemos ir įdiegimo nustatymų. Yra paprastesnis būdas įdiegti priedą: mygtukas “Install Add-On” nustatymų lango apačioje. Tiesiog pasirinkite .py failą ir po patvirtinimo jis bus įdiegtas.

Nukopijavus failus paleidžiame Blender. Atsidarome vartotojo nustatymų langą: File->User Preferences (arba Ctrl+Alt+U), ir viršuje pasirenkame punktą “Add-Ons“. Matome maždaug tokį vaizdelį:

Kairėje pusėje išrikiuotos priedų kategorijos, kad nepasiklystume neaprėpiamoje priedų įvairovėje 🙂 Pasirinkus dominančią kategoriją (šiuo atveju “Mesh” kategorija, skirta priedams, padedantiems modeliuoti) matome sąrašą įdiegtų priedų. Priedas įjungiamas jį pažymėjus varnele. Ekrano nuotraukoje įjugtas priedas “Loop Tools“. Po šio veiksmo galima tiesiog uždaryti šį langą ir pradėti naudis priedu, jis jau įjungtas šiai sesijai. Jei norite tuo pačiu priedu naudotis ir kitą kartą paleidę Blender – išsaugokite vartotojo nustatymus Ctrl+U pagalba, arba mygtuku “Save As Default” tame pačiame vartotojo nustatymų lange, apačioje.

Priedas: Loop Tools

Labai dažnai modeliuojant darome mechaninius, pasikartojančius veiksmus, norėdami atlikti iš pažiūros paprastą operaciją. Pavyzdžiui sujungti dvi atskiras to paties objekto dalis. Arba iš kvadratinės ertmės objekte suformuoti apskritimą (ką padaryti mechaniškai yra visai sudetinga nepridedant naujų viršūnių). Šiuos ir keletą kitų pagalbinių įrankių “Loop Tools” kūrėjas Bart Crouch sudėjo į vieną priedą. Įjungus priedą, įrankių meniu (įjungiamas T klavišu) atsiranda nauja sekcija nuspėjamu pavadinimu: Loop Tools. Ši sekcija matoma tik redagavimo režime (Edit Mode). Nauji įrankiai:

  • Bridge: sujungia dvi to pačio objekto dalis. Dalys gali turėti skirtingą kiekį briaunų, gali būti uždaros ar atviros. Šis operatorius nekeičia pradinės viršūnių formos ir jungia tik dvi viršūnių grupes.
  • Circle: iš pasirinktų keletos viršūnių suformuojamas apskritimas. Reguliuojamas dydis ir įtaka. Pasirinkus vieną viršūnę apskritimas formuojamas iš aplinkinių.
  • Curve: išlygina tarpinius ciklo rezultatus interpoliuojant.
  • Flatten: išlygiuoja viršūnes vienoje plokštumoje
  • Loft: veikia panašiai kaip bridge, tik per keletą viršūnių grupių ir keičia tarpinių grupių formą
  • Relax: “atpalaiduoja” aštrius kampus cikle, išlygina (suvidurkina) formą
  • Space: pažymėtas arba viso objekto viršūnes paskirsto vienodais atstumais

Man labiausiai patiko, ir iki šiol pravertė Bridge įrankis. Tačiau ir likę turi didelio potencialo palengvinti darbą, praplėsti modeliavimo galimybes. Geriausiai įrankių galimybės matosi demonstracijoje:

 

Šis projektas taip pat turi savo tinklalapį, kuriame galima rasti informacijos apie naudojimą bei naujas versijas: Loop Tools tinklalapis. Tikimės, kad šis priedas ir priedų naudojimas apskritai padarys naudojimasi Blenderiu dar malonesniu 🙂

Categories: Patarimai, Priedai Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.