Projektas „Mango“
Dar praeitais metais, Blender konferencijos metu buvo įvardinta naujo atviro filmo projekto idėja. Projektas vadinasi „Mango“. Spalio mėnesį iš idėjų buvo pereita prie darbų ir veiksmas prasidėjo: pradėta rinkti komanda, skristomi darbai. Gruodžio mėnesį jau pasirodė filmo vizijos piešiniai (concept art). Pirmieji komandos nariai jau pradėjo kryptingai dirbti.
Štai ką rašo apie projektą jo svetainėje mango.blender.org, ir ką mums padėjo išversti bei parengti aktyvus Blender bendruomenės narys Ričardas:
„Mes pakvietėme geriausius talentus iš Blender bendruomenės dirbti pusę metų Amsterdame, Blender institute. Jie gaus puikias darbo sąlygas, gyvenamąsias vietas, bei, žinoma, patrauklų atlygį už darbą. Visa, ką mes naudojame yra atvirojo kodo ir viskas ką mes sukursime, įskaitant ir galutinį variantą, bus platinama nemokamai naudojant CCA (Creative Commons Attribution) licenziją.“
Mango vizija
„Kadangi mes nenaudojame tradicinio komercinio produkto metodo, komanda neturės jokių apribojimų kuriant filmą.“ Projekto pagrindinis tikslas sukurti trumpą specialiųjų efektų(vfx-based) filmą su realiais aktoriais. Filmo trukmė planuojama nuo 3-ų iki 5-ių minučių. Filmo tema – mokslinė fantastika (Sci-fi) Amsterdame.
Pagrindiniai tikslai
Kaip ir kiekviename Blender Institute projekte vienas iš tikslų yra patobulinti patį Blender. Todėl tokiuose projektuose visada dirba bent keli programuotojai. Kuriant šį projektą didžiausias dėmesys bus skiriamas šioms Blender funkcijoms:
- Kameros ir judesio sekimas video medžiagoje
- Fotorealistinis renderinimas
- Darbas su spalvomis
- Komponavimas (compositing), video/vfx redagavimas, maskavimas (masking)
- Ugnies/dūmų, volumetrijos ir sprogimų tobulinimas
Nemokama programinė įranga
Pasak autorių, projekte bus naudojama tik nemokama ir atvirojo kodo programos. Savaime suprantama, 3D grafikai, kompozicijai ir video redagavimui bus naudojamas „Blender“. Taip pat bus panaudotas ir naujasis „Cycles“ renderinimo varikliukas, kurį jau daugelis pamėgo ir laukia atnaujinimų su daugiau galimybių. Kameros sekimui „Blender“ programoje bus naudojamas „Libmv“, o paveikslėliams bei piešiniams autoriai tikisi naudoti „Gimp“, „MyPaint“, „Krita“ bei „Inscape“. Renderiams ir video medžiagai bus naudojamas „OpenEXR“ formatas, skriptinimui – „Python“. Kaip ir buvo galima tikėtis tokiuose projektuose, failams laikyti bus naudojama SVN sistema. Taip pat kūrėjai skelbia, kad darbiniai kompiuteriai bus aprūpinti 64-bit’ų Ubuntu Linux sistema. Infrastuktūros parengimas neturėtų būti kliūtis, yra sukaupta pakankamai patirties iš anksčiau vykdytų projektų.
Biudžetas
Kadangi tai atvirojo kodo projektas, užmokestis bus mokamas iš surinktų pinigų už projekto DVD, kurį, beje, galima užsisakyti iš anksto, ir kelių rėmėjų. Taip pat šį projektą remia ir gigantas “Google”.
Projekto naujienų ieškokite projekto svetainėje mango.blender.org arba tiesiog blender.org. Naujieną parengė Ričardas, dar žinomas kaip Loist.